• BIST 90.186
  • Altın 232,971
  • Dolar 6,1028
  • Euro 6,9689
  • Muğla 35 °C
  • Aydın 35 °C
  • İzmir 36 °C
  • İstanbul 31 °C
  • Paris 22 °C
  • Lefkoşa 35 °C
  • Moskova 25 °C
  • Zürih 27 °C
  • Berlin 24 °C

Seda Sayan yine kanalı yaktı!

Seda Sayan yine kanalı yaktı!
RTÜK raporunda Seda Sayan'a ağır eleştiri: Reyting uğruna kadını aşağılayan ifadelere yer veriliyor.

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu, Show TV'ye "boynuz" işareti ve "Perili Ev" yayınları nedeniyle toplam 839 bin TL ceza kesti. RTÜK raporunda, Seda Sayan'ın programı, reyting uğruna kadını aşağılayan ifadelere yer verilmekle eleştirildi.
 
Milliyet'ten Önder Yılmaz'ın haberine göre, RTÜK uzmanları Show TV'de Seda Sayan'ın sunduğu, "Evleneceksen Gel" adlı program hakkında hazırladığı raporda Hüseyin ile İkbal adlı kişilerin evlenme diyaloglarının mevzuata aykırı olduğunu belirledi. Hüseyin adlı kişinin 25 yaşında bir kadını istediğini belirtmesi üzerine izleyiciler arasında bir kadının bağırdığı ve söylediklerinin biplendiği dile getirilen raporda, "kamera bu kadını gösterdiğinde kadın iki elini kafasının üstüne koymuş parmaklarını sallamakta ‘boynuz' işareti yapmaktadır" ifadelerine yer verdi. Boynuz işareti yapan kadını Seda Sayan'ın alkışlattığı tespitine de yer verilen raporda şöyle denildi:

"Hüseyin Bey, kadını parayla satın alınabilecek, seçme hakkı olmayan bir varlık olarak görmekte ayrıca 40 yaşından sonra kadınların işinin bittiğini düşünmekte ve kadının varlığını hiçe saymaktadır. Programın sunucuları yeni başlayan programın reytinglerinin artması uğruna kadını bu şekilde aşağılayan ifadelerin sarfedilmesine engel olmamıştır."

Üst Kurul, kadınların aşağılandığı ve insan onurunun zedelendiği tespitini yaparken, Seda Sayan'ın sunduğu, "Evleneceksen Gel" adlı program nedeniyle Show TV'ye 544.648 TL para cezası kesti.

PERİLİ EVE 294 BİN TL CEZA 
Üst Kurul ayrıca, Ana Haber bölteninde "Büyükada'a sırlarla dolu ev" başlıklı bir haber nedeniyle Show TV'ye ceza verdi. RTÜK raporunda, "Söz konusu haberde Osmanlı ordusunun görev yapan Alman bir generale ait olduğu iddia edilen metruk bir ev konu edilmiştir. Haber muhabirin evle ilgili anlatılan gizemli hikayeleri aktararak evin içini gezmesi, yıkık ve kırık camları, kapıları ve zemini izleyiciye göstermesi şeklinde kurgulanmıştır. 'Perili' olduğu iddia edilen evle ilgili yapılan haberde efekt kullanıldığı tespit edilmiştir" denildi.
 
Üst Kurul, haberin "yayınlarda abartılı ses ve görüntüye, doğal sesin dışında efekt ve müziğe yer verilemez" hükmünün ihlal edildiğine hükmetti. Üst Kurul perili ev haberi nedeniyle Show TV'ye 294.425 TL ceza uyguladı. Böylece RTÜK Show TV'ye iki yayın nedeniyle toplam 839 bin TL ceza kesmiş oldu.

  • Yorumlar 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Çağatay Ulusoy, Gizem Karaca ve Cenk Eren’e hapis cezası16 Mayıs 2018 Çarşamba 17:33
  • Zuhal Olcay'a Erdoğan'a hakaretten 10 ay hapis22 Mart 2018 Perşembe 12:31
  • Özcan Deniz, 8 Mart'ta evlendi14 Mart 2018 Çarşamba 08:20
  • Usta oyuncu Ercan Yazgan vefat etti09 Mart 2018 Cuma 01:26
  • 2018 Oscar töreninin kazananları belli oldu05 Mart 2018 Pazartesi 08:36
  • TRT'den milyonların dinlediği şarkılara yasak!28 Şubat 2018 Çarşamba 17:08
  • Volkan Konak'a silahlı saldırı girişimi22 Şubat 2018 Perşembe 05:35
  • Sanatçı Nuray Hafiftaş vefat etti14 Şubat 2018 Çarşamba 13:30
  • Nurgül'ün '41 kere Maşallah' botoksu13 Şubat 2018 Salı 15:33
  • Kadir İnanır yoğun bakımda12 Şubat 2018 Pazartesi 07:14
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2015 Marmaris Postası | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Haber Scripti: CM Bilişim